Skipass
Vanliga frågor om SkiPass
Vad innebär SkiPass PLUS?
Skipass PLUS är ett förmåns-SkiPass som du kan köpa om du valt att boka ditt boende via oss. Med detta SkiPass har du möjlighet att nyttja skidsystemet ordinarie öppettider samt morgon- och kvällsskidåkning. Vi bjuder även på en extra skiddag. Det innebär att du kan åka skidor både ankomstdag och avresedag men bara betala för 3-, 4- eller 7 dagar beroende på vilken period du besöker oss, t ex tors-sön, sön-tors eller sön-sön.
Var hämtar jag ut mitt SkiPass?
Ditt SkiPass hämtar du enkelt ut i någon av våra SkiPass-automater som ligger på Stötentorget, Soltorget och Skidtorget. För att hämta ditt skipass behöver du QR-koden som du når via länken i ditt ankomst-sms (om du bokat boende via oss) eller via länken i din bekräftelse som du mottagit via mejl om du bokat dina skipass separat. I skipassautomaterna kan du även köpa ditt liftkort, observera att SkiPass Plus endast köpas online eller i receptionen.
Vad menas med och KeyCard och KeyCard-nummer?
KeyCard är det plastkort du behöver för att ladda ditt skipass på. Har du ett befintligt KeyCard sen tidigare kan du återanvända det och ladda med nytt SkiPass. Fyll i numret på som finns på baksidan av ditt KeyCard (SkiPass). Har du inget sedan tidigare kan du köpa till det för 60 kr.
Fungerar andra anläggningars liftkort hos er?
Vi använder Skidata, så om det står Skidata på ditt liftkort går det bra att använda det hos oss. Kortnumret ska bara bestå av siffror, inga bokstäver.
Hur gör jag för att få ut friskvård?
På den bekräftelse du får via mejl när du förbokar ditt SkiPass framgår de uppgifter som behövs. Skulle du behöva t ex personnummer på ditt friksvårdskvitto är du välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon. Har du köpt ditt SkiPass i receptionen eller i en SkiPassautomat är du välkommen att kontakta oss om vi behöver komplettera kvittot med fler uppgifter. Vissa arbetsgivare kräver t ex att namn och personnummer ska framgå. Köper du ditt SkiPass i receptionen kan du säga till när du köper ditt SkiPass så ordnar vi allt direkt.
Kan jag få återbetalning på mitt SkiPass?
Stöten i Sälen följer de allmänna villkor samt de åk- och liftregler som SLAO (Svenska Liftanläggningars Organisation) upprättat. Återbetalning av SkiPass sker endast vid skada i pist eller vid driftstörning. Ta del av fullständiga regler på SLAO:s hemsida www.slao.se.