Köpvillkor & Integritetspolicy

Köpvillkor Stöten Food & Drinks

 

  1. Om Sälen Restauranger AB

Appen och/eller e-handelsplatsen Stöten Food & Drinks (”Appen/E-handelsplatsen”) tillhandahålls av Sälen Restauranger AB med organisationsnummer 556852-5504 (”Säljaren”, ”vi”, eller ”oss”). Om du vill kontakta oss hittar du kontaktinformation under punkt 12 nedan.

 

  1. Om köpvillkoren och köp via Appen/E-handelsplatsen

Dessa köpvillkor gäller vid beställning och köp av produkter och tjänster via Appen/E-handelsplatsen. Avtal om köp initieras via Appen/E-handelsplatsen och ska anses ingånget när vi har bekräftat din beställning i orderbekräftelse eller, om detta sker tidigare, när du har påbörjat användning av en beställd tjänst.

 

  1. Priser och produkter

Priser för produkter och tjänster anges inklusive moms i angiven valuta. I kassan presenteras det totala priset, inklusive alla avgifter såsom fraktavgift, expeditionsavgift och liknande.

 

Vi har som mål att alltid hålla Appen/E-handelsplatsen uppdaterad vid eventuella förändringar i produktutbudet, men vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slut i lager. Vi eftersträvar att alla priser och produktbeskrivningar i Appen/E-handelsplatsen är helt korrekta men, reserverar oss för eventuella fel.

 

  1. Beställning

Beställning görs i Appen/E-handelsplatsen. Vid beställning ska mailadress, namn och telefonnummer anges. All personinformation som anges vid beställning ska vara korrekt och avse den som beställer produkterna. Vi ansvarar inte för utebliven leverans till följd av att otillräcklig eller felaktig information har lämnats vid beställningen. Alla dina beställningar finns under Historik i Appen alt på mail för E-handelsplatsen.

 

  1. Betalning

I kassan presenteras de betalmetoder som är tillgängliga för respektive produkt eller tjänst. Betalning sker genom kortbetalning, Swish eller på annat sätt i enlighet med de köp- och betalningsvillkor som gäller för respektive betalningsmetod och som anges i samband med köpet. Kvitto skickas elektroniskt till din angivna e-post.

 

Kortbetalning

Vi accepterar betalning med Visa, MasterCard. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

 

Betalning med Swish

Vi accepterar betalning med Swish. Debitering sker direkt på det till Swish knutna telefonnummer som anges vid betalning. Vid betalning med Swish ombeds man öppna appen för Swish samt legitimera sig med e-identitet.

 

  1. Orderbekräftelse och leverans

När vi mottagit din beställning bekräftar vi detta direkt i Appen/E-handelsplatsen. När din beställning är bekräftad och redo för leverans för du en orderbekräftelse i Appen/E-handelsplatsen.

 

Tillgängliga leveransalternativ presenteras i kassan, du väljer själv leveransalternativ när du lägger din beställning.

 

  1. Avbeställning (ångerrätt)

När du handlar via Appen/E-handelsplatsen har du enligt distansavtalslagen rätt att frånträda beställningen (ångerrätt) genom att meddela oss detta inom 14 dagar. Vid köp av tjänsten räknas fristen från beställningen och vid köp av vara från det att du mottagit varan. Vi återbetalar då de avgifter du har betalat för den aktuella produkten eller tjänsten. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka.

Ångerrätten gäller endast under förutsättning att (i) produkten returneras i oskadat skick, eller (ii) att vi inte har påbörjat leveransen av den tjänst för vilken du vill frånträda en beställning. Observera att försäljning av mat inte omfattas av ångerrätt. Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida, där också blanketter för utövande av ångerrätt finns tillgängliga.

 

  1. Produktgarantier

Vi lämnar inga garantier på de produkter som du köper och beställer från oss, men du har alltid rätt att reklamera felaktig produkt inom tre år från ditt inköp (se punkt 9). I den utsträckning som tillverkare av en produkt lämnar garantier gäller givetvis sådana garantier för produkten.

 

  1. Reklamation

När du får dina produkter är det viktigt att du kontrollerar så de inte är skadade eller felaktiga. Om du anser att en levererad produkt eller tjänst är felaktig ska du inom skälig tid reklamera produkten eller tjänsten genom att kontakta oss. Vi undersöker då reklamationen och meddelar om vi kan godta reklamationen och i sådana fall hur vi avhjälper felet, t.ex. genom omleverans, prisavdrag eller återbetalning. En eventuell återbetalning genomförs så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag reklamationen slutbehandlats.

 

  1. Immateriella rättigheter

Din användning av Appen/E-handelsplatsen innebär inte att upphovsrätt eller andra immateriella rättigheter överlåts till dig. Du får inte använda, kopiera, ändra eller på̊ annat sätt hantera programvara eller annat material som hör till oss eller våra samarbetspartners (till exempel, men inte uteslutande, information och bilder som görs tillgängliga via Appen/E-handelsplatsen) inte heller överlåta eller upplåta rätt till sådan programvara eller material till annan.

 

  1. Personuppgiftsbehandling

För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer Säljbolaget att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

 

  1. Kontakt & Kundtjänst

Om du vill komma i kontakt med oss når du oss enligt följande:

Sälen Restauranger AB

GRANFJÄLLSSTÖTEN, 780 91 Sälen

0280-75 000

hej@stoten.se

  1. Force Majeure
    Vi är inte ansvariga för skada eller bristande fullgörelse till följd av strejk, eldsvåda, myndighetsutövning, arbetstvister, olyckshändelser, fel eller försening av underleverantör, driftstopp i allmänna kommunikationssystem eller annan omständighet utanför vår kontroll och som vi skäligen inte förväntas räkna med och vars följder vi inte skäligen kunnat undvika eller övervinna. Om en omständighet i enlighet med denna punkt 13 kvarstår under en period som överstiger 1 månad har part rätt att med omedelbar verkan säga upp avtal om köp vars fullgörande förhindras av sådan omständighet.

 

  1. Generell ansvarsbegränsning

Vårt ansvar för levererade produkter och tjänster förutsätter att de används på avsett sätt. Vårt övriga ansvar för skador som kan uppstå till följd av fel i produkter och tjänster som vi levererar är begränsat till vad som följer av tillämplig tvingande lagstiftning. Såvida inte tvingande lag föreskriver något annat ansvarar vi inte i något fall för indirekt skada eller förlust, och vår ersättningsskyldighet i förhållande till dig är, såvida inte uppsåt eller grov oaktsamhet föreligger, begränsad till den ersättning du erlagt för berörd produkt eller tjänst.

 

För att vara berättigad till eventuell ersättning för skada ska din begäran om ersättning framställas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes eller borde ha upptäckts.

 

  1. Ändring av avtalsvillkor

Vi förbehåller oss rätten att från tid till annan ändra dessa allmänna villkor. För genomfört köp gäller alltid de villkor som har godkänts och accepterats av dig i samband med aktuellt köp.

 

  1. Tvister och tillämplig lag
    Tvist avseende giltighet, tolkning och tillämpning av dessa köpvillkor ska i första hand avgöras genom förhandling mellan Säljbolaget och dig som kund. Om sådana förhandlingar inte leder till att tvisten avgörs kan tvisten på din begäran prövas av Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Tvisten kan även prövas av allmän domstol varvid svensk rätt ska tillämpas.

Integritetspolicy Stöten Food & Drinks

Din integritet är viktig för Sälen Restauranger AB (nedan ”oss” eller ”vi”). När du använder vår mobilapplikation och/eller e-handelsplats Stöten Food & Drinks (nedan ”plattform”) kan det hända att dina personuppgifter behandlas av oss. Vi vill säkerställa att dina personuppgifter behandlas på ett lagenligt, säkert och transparent sätt.

Den här integritetspolicyn syftar till att beskriva varför vi behandlar dina uppgifter, när det sker och hur vi behandlar dem. I policyn kan du också läsa om vilka skyldigheter vi har och vilka rättigheter du har.

 

Vem som ansvarar för dina personuppgifter

Vi är personuppgiftsansvariga för den personuppgiftsbehandling som krävs för att ta emot, administrera och fullgöra en beställning via plattformen, och för att administrera ett eventuellt användarkonto i vår plattform. Vi är också ansvariga för den personuppgiftsbehandling som syftar till att föra statistik över hur många individuella användare vi har i vår plattform samt hur ofta dessa individuella användare besöker plattformen.

Vår plattform tillhandahålls via Caspeco AB som i detta avseende är vårt personuppgiftsbiträde. Innebörden av detta är att Caspeco AB endast behandlar dina uppgifter i enlighet med våra instruktioner.

I de fall där betalning krävs för att kunna slutföra eller beställning samlas sedvanlig information vid betalning över Internet in. Lagring av uppgifter sker i en PCI-certifierad miljö och uppgifterna kan inte ses av oss eller våra personuppgiftsbiträden i klartext.

 

Vilka personuppgifter som vi behandlar

När du gör en beställning via vår plattform, skapar ett användarkonto i plattformen behöver vi vissa uppgifter om dig för att fullgöra din begäran, administrera ditt användarkonto i plattformen. Dessa uppgifter är för- och efternamn, e-postadress, telefonnummer, geografiska uppgifter och betalningsuppgifter. Vi behandlar endast personuppgifter som du frivilligt valt att dela med oss.

 

Syfte och rättslig grund för behandlingen

Vi använder dina personuppgifter för att kunna hantera och färdigställa din beställning via vår plattform, och för att administrera din betalning. Om du valt att skapa ett användarkonto i vår plattform, så använder vi dina uppgifter för att administrera ditt användarkonto. Denna behandling krävs för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig.

Vi använder också dina personuppgifter för att kunna föra statistik över hur många individuella användare vi har i vår plattform samt hur ofta dessa individuella användare besöker plattformen. Denna statistiska behandling sker på grundval av ett berättigat intresse av att kunna tillhandahålla dig en förbättrad version av vår plattform.

 

Hur länge dina personuppgifter sparas

När du gjort eller beställning via vår plattform så sparar vi dina personuppgifter tills din begäran är färdigställd av oss.

Om du har valt att skapa ett användarkonto i vår plattform, så sparar vi dina personuppgifter så länge du har ett användarkonto och i maximalt tolv (12) månader därefter. Om du begär det, så kan denna lagringsperiod förkortas.

Vi sparar också dina personuppgifter i statistiska ändamål i maximalt tolv (12) månader från den aktuella användningen av vår plattform. Statistik som innehåller uppgifter som inte anses vara personuppgifter lagras tills vidare.

Dina personuppgifter kan härutöver komma att sparas under den tid som krävs enligt tillämplig lag.

 

Vem som får tillgång till dina personuppgifter

Vi delar dina personuppgifter med Caspeco AB vilka agerar personuppgiftsbiträde. Innebörden av att detta är att de endast behandlar dina uppgifter i enlighet med våra instruktioner.

Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Notera dock att vi inte säljer din personliga information till tredje part.

 

Överföring av personuppgifter utanför EU/EES

Vi och vår(a) samarbetspartner(s) behandlar som huvudregel personuppgifter endast inom EU/EES.

Om behandling sker utanför EU/EES så finns det antingen ett beslut från EU-kommissionen om att landet har en adekvat skyddsnivå eller att lämpliga skyddsåtgärder, såsom EU-kommissionens standardiserade dataskyddsbestämmelser eller bindande företagsbestämmelser, gäller för att säkerställa att personuppgifterna skyddas.

 

Dina rättigheter

Rätt till tillgång: Du har rätt att vända dig till den personuppgiftsansvarige och begära tillgång till de personuppgifter som behandlas om dig samt begära information (s.k. registerutdrag) om bl.a. ändamålen med behandlingen, vilka som mottagit personuppgifterna m.m. Den personuppgiftsansvarige kommer att förse dig med kostnadsfri kopia på de personuppgifter som behandlas. Vid eventuella extra kopior kan en administrationsavgift komma att tas ut.

Rätt till rättelse och begränsning: Du har rätt att utan onödigt dröjsmål få dina personuppgifter rättade eller under vissa förutsättningar begränsade. Om du anser att den personuppgiftsansvarige behandlar personuppgifter om dig som är felaktiga eller ofullständiga kan du kräva att få dessa rättade eller kompletterade.

Rätt till radering: Du har under vissa förutsättningar rätt att få dina personuppgifter raderade (rätten att bli bortglömd). Bl.a. om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för ändamålet eller om behandlingen baseras på samtycke och detta har återkallats. Det kan dock finnas lagkrav eller avtalsförhållanden som gör att den personuppgiftsansvarige inte kan radera dina personuppgifter.

Rätt att invända och återkalla samtycke: Du har rätt att återkalla lämnat samtycke med giltighet från tidpunkten för återkallelsen. Du har även rätt att när som helst invända mot behandling av dina personuppgifter om den lagliga grunden för behandlingen är en intresseavvägning. Du som registrerad har även rätt att när som helst invända mot behandling av dina personuppgifter om dessa behandlas för marknadsföring och de kommer då inte längre att behandlas för detta ändamål.

Rätt till dataportabilitet: Du har rätt att få hjälp med att överföra de personuppgifter som du lämnat till den personuppgiftsansvarige i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format till en annan personuppgiftsansvarig. Detta gäller dock under förutsättning att det är tekniskt möjligt och att behandlingen varit nödvändig för fullgörande av avtal eller att du har lämnat ditt samtycke.

Rätt att lämna in klagomål: Om du är missnöjd med behandlingen av dina personuppgifter ber vi dig att kontakta den personuppgiftsansvarige, se under rubriken kontaktuppgifter nedan. Du har även rätt att ge in ett klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (www.imy.se).

 

Ändringar i denna integritetspolicy

Vi förbehåller oss rätten att ändra och uppdatera denna integritetspolicy. Vid omfattande ändringar eller om befintliga personuppgifter ska behandlas på annat sätt än vad som anges i denna policy, kommer vi att informera om detta på lämpligt sätt.

 

Kontaktuppgifter

Bolag: Sälen Restauranger AB

E-post: hej@stoten.se
Telefon: 0280-75 000
Adress: GRANFJÄLLSSTÖTEN, 780 91 Sälen